Големина на шрифта:
-
-
-
Схема:
-
-
-

Настройки

ПЛОВДИВСКИ УНИВЕРСИТЕТ "ПАИСИЙ ХИЛЕНДАРСКИ"

Начало » Управление » Документи » Решения на Академичния съвет » от 2024 г. » Решения на Академичния съвет от 16.12.2024 г.

Решения на Академичния съвет от 16.12.2024 г.

Р  Е  Ш  Е  Н  И  Я

 

на Академичния съвет

на Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“

от заседанието, проведено на 16.12.2024 година

(Протокол №17)

 

 

1. РЕШЕНИЕ: АС утвърждава предложения дневен ред.

ДНЕВЕН РЕД:

  1. Доклад от Бюджетната комисия.
  2. Приемане на отчета за КСК за 2024 година.
  3. Актуализиране на Правилник за развитието на академичния състав на Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“.
  4. Доклад за извършен вътрешен одит на Факултета по математика и информатика при ПУ „Паисий Хилендарски“.
  5. Доклад за извършен вътрешен одит на Философско-историческия факултет при ПУ „Паисий Хилендарски“.
  6. Доклад за извършен вътрешен одит на Философско-историческия факултет при ПУ „Паисий Хилендарски“.
  7. Доклад за извършен вътрешен одит на Физико-технологичния факултет за професионално направление 5.1. Машинно инженерство във филиала в град Смолян.
  8. Определяне на Коледна ваканция.
  9. Разни.
  10. Годишен отчет и годишен доклад на Ректора.

 

2. РЕШЕНИЕ: АС утвърждава предложението от заседание на Бюджетната комисия (Протокол №9/09.12.2024 г.)  при изплащане на начислените наднормени часове за учебната 2024/2025 г. за факултетите и звената с отрицателен баланс, сумите да бъдат редуцирани с коефициент, равен на този, използван за определяне размера на предложените допълнителни трудови възнаграждения.

 

3. РЕШЕНИЕ: АС утвърждава предложената от заседание на Бюджетната комисия (Протокол №9/09.12.2024 г.) промяна в тарифа за таксите и възнагражденията по процедури, свързани с приложението на ЗРАСРБ в ПУ „Паисий Хилендарски“, като от точка 9 да отпадне следния текст: „еднократно за лицето – за всяка от 3те академични длъжности”.

 

4. РЕШЕНИЕ: АС утвърждава предложената от заседание на Бюджетната комисия (Протокол №9/09.12.2024 г.) промяна в тарифа за таксите и възнагражденията по процедури, свързани с приложението на ЗРАСРБ в ПУ „Паисий Хилендарски“, като отпадне точка 10, а именно:

При неуспешна защита или процедура за избор на дадена академична длъжност, разходите за всяка повторна процедура се заплащат от съответното лице.

 

5. РЕШЕНИЕ: АС утвърждава предложената от заседание на Бюджетната комисия (Протокол №9/09.12.2024 г.) промяна в Правилника за прилагане на закона за развитие на академичния състав в ПУ „Паисий Хилендарски“ (ПРАСПУ), като чл. 30, ал. 5 се промени по следния начин:

(5) (нова – 20.06.2011 г., предишна ал. 4, изм. – 15.10.2018 г.) Разходите, свързани с процедурата за придобиване на ОНС „доктор“ на докторанти, обучавани в Университета в субсидирана от държавата форма на обучение, се поемат само ако дисертационния труд е защитен в срок съгласно ал. 4. Горното се прилага и за заварените случаи.

 

6. РЕШЕНИЕ: АС утвърждава предложението от заседание на Бюджетната комисия (Протокол №9/09.12.2024 г.) да се отпуснат целеви средства от бюджета на ПУ за 2025 г. в размер на 3 500 лв. за осигуряване на обучения и материално-техническо обезпечаване във връзка със закона за защита при бедствия.

 

7. РЕШЕНИЕ: АС утвърждава предложението от заседание на Бюджетната комисия (Протокол №9/09.12.2024 г.) да се актуализират възнагражденията за участниците в научни журита, както следва:

Таблица 1. такси и възнаграждения за процедурите по ЗРАСРБ валидни от 01.01.2025 г.

         Процедура

Доктор

Доктор на науки

Главен асистент

Доцент

Професор

Признаване на научна степен

Разходи

Сума

Бр.

Общо

Сума

Бр.

Общо

Сума

Бр.

Общо

Сума

Бр.

Общо

Сума

Бр.

Общо

Сума

Бр.

Общо

Рецензия

400

2

800

650

3

1950

 

 

 

650

2

1300

750

3

2250

 

 

 

Становище

200

3

600

300

4

1200

 

 

 

300

5

1500

350

4

1400

 

 

 

Член на жури

 

 

 

 

 

 

100

5

500

 

 

 

 

 

 

100

3

300

Председател

 

 

150

 

 

150

 

 

150

 

 

150

 

 

150

 

 

100

Социални и здравни осигуровки

 

 

83

 

 

170

 

 

38

 

 

153

 

 

195

 

 

23

Командировъчни

150

3

450

150

4

600

150

2

300

150

3

450

150

3

450

150

3

450

Адм. Обслужване

 

 

100

 

 

100

 

 

100

 

 

100

 

 

100

 

 

50

Режийни

 

 

218

 

 

417

 

 

109

 

 

365

 

 

455

 

 

92

ОБЩО РАЗХОДИ

 

 

2401

 

 

4587

 

 

1197

 

 

4018

 

 

5000

 

 

1015

ДДС 20%

 

 

480,20

 

 

917,40

 

 

239,40

 

 

803,60

 

 

1000,00

 

 

203,00

Цена на защита

 

 

2881,20

 

 

5504,40

 

 

1436,40

 

 

4821,60

 

 

6000,00

 

 

1218,00

Кандидатите, които не са граждани на страни членки на ЕС, заплащат такса в двоен размер за процедурата по придобиване на научната степен „доктор на науките“.

 

8. РЕШЕНИЕ: АС оценява КСК 2024 като успешна и приема Отчета за нейното провеждане.

 

9. РЕШЕНИЕ: АС утвърждава актуализирания Правилник за развитието на академичния състав на Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“.

 

10. РЕШЕНИЕ: АС приема доклада за извършения вътрешен одит на Факултета по математика и информатика за професионално направление 4.6. Информатика и направените препоръки.

 

11. РЕШЕНИЕ: АС приема доклада за извършения вътрешен одит на Философско-историческия факултет за професионално направление 1.3. Методика на обучението по …

 

12. РЕШЕНИЕ: АС приема доклада за извършения вътрешен одит на Философско-историческия факултет за професионално направление 3.1. Социология, антропология и науки за културата.

 

13. РЕШЕНИЕ: АС приема доклада за извършения вътрешен одит на Физико-технологичния факултет за професионално направление 5.1. Машинно инженерство във филиала в град Смолян и направените препоръки.

 

14. РЕШЕНИЕ: АС приема да бъде обявена Коледна ваканция от 21.12.2024 г. до 01.01.2024 г. включително, като работните дни 23, 27, 30 и 31 декември 2024 г. се приспаднат от платения годишен отпуск.

 

15. РЕШЕНИЕ: АС утвърждава предложените на Факултетния съвет на Химическия факултет съвет (Протокол №262/10.12.2024 г.) такси за допълнителни квалификации и краткосрочни курсове за учебната 2024/2025 година, както следва:

Допълнителни квалификации

Високоефективна течна хроматография

Задочно

(1 семестър)

1500 лв.

Краткосрочни курсове

Курс “Базова статистика и метрология в химичния анализ” (минимум 5 човека за стартиране на курса)

8 часа

150 лв.

Курс “Вътрешно-лабораторно валидиране на процедурата на изпитване при химични анализи” (минимум 5 човека за стартиране на курса)

8 часа

150 лв.

Курс “Неопределеност при химични изпитвания и изготвяне бюджет на неопределеността на резултати от химични анализи” (минимум 5 човека за стартиране на курса)

8 часа

150 лв.

Курс “Пламъков атомно-абсорбционен спектрален анализ (FAAS), аналитични характеристики и приложения” (минимум 5 човека за стартиране на курса)

24 часа

450 лв.

Курс “Оптико емисионен анализ с индуктивно свързана плазма (ICP-OES), аналитични характеристики и приложения” (минимум 5 човека за стартиране на курса)

24 часа

450 лв.

Курс “Приложение на масспектрометричния анализ с индуктивно свързана плазма (ICP-МS)” (минимум 5 човека за стартиране на курса)

24 часа

450 лв.

Курс “Газова и течна хроматография”

25 часа

450 лв.

Курс „Химия на наркотичните вещества“

25 часа

450 лв.

Курс „Химия на стероидите“

25 часа

450 лв.

 

16. РЕШЕНИЕ: АС утвърждава предложението на Факултетния съвет на Химическия факултет (Протокол №262/10.12.2024 г.) и в съответствие с чл. 26, ал. 1 от ЗВО, 50% провеждане на лекционните часове от хабилитирани преподаватели в магистърска програма „Хроматографски и спектрален аналитичен контрол“ през учебната 2024/2025 година.

 

17. РЕШЕНИЕ: АС утвърждава приетото на Факултетния съвет на Филологическия факултет (Протокол №260/09.12.2024 г.) решение на Институт TestDaF (Германия):

  1. За дигиталния изпит onSET на немски, респ. английски език се определя такса от 96,00 лв. (деветдесет и шест лв.) с включен ДДС.
  2. При отказ от участие с постъпило заявление пет работни дни преди датата на провеждане на изпита, както и невъзможност да се насрочи друга дата – на регистрирания участник се възстановява сумата от 30.00 лв. (тридесет лева), като 50.00 лв. (петдесет лева) се отчисляват за Център TestDaF. При други обстоятелства таксата не се възстановява.

 

18. РЕШЕНИЕ: АС утвърждава приетото на Факултетния съвет на Филологическия факултет (Протокол №260/09.12.2024 г.) решение на Институт TestDaF (Германия):

 

19. РЕШЕНИЕ: АС утвърждава приетите на Факултетния съвет на Педагогическия факултет (Протокол № ФД – 04 – 04/10.11.2024 г.) курсове към Педагогически факултет:

I. ЦЕЛЕВА ГРУПА – ОРГАНИЗАЦИИ, ФИРМИ, БИЗНЕС, ОБЩИНСКИ АДМИНИСТРАЦИИ
1. „Психологическа безопасност и повишаване на екипната ефективност“ (хорариум 8 ч.).
2. „Емоционална интелигентност на работното място и организационен успех“ (хорариум 8 ч.).
3. „Управление на стреса и благополучието на работното място“ (хорариум 8 ч.).
4.„Организационна справедливост и нейната роля относно ангажираността на служителите“ (хорариум 8 ч.).
5. „Колективна ефективност и производителност в екипи“ (хорариум 8 ч.).
6. „Организационна култура и нейното влияние върху иновациите и промяната“ (хорариум 8 ч.).
7. „Геймификация и ангажираност на служителите: Подобряване на мотивацията чрез игрови механизми“ (хорариум 8 ч.).
Цена: За групи до 12 човека цената е 2040 лв. (две хиляди и четиридесет лева), за всеки следващ записан участник цената е 170 лв. (сто и седемдесет лева).

II. ЦЕЛЕВА ГРУПА – УЧЕНИЦИ И ПЕДАГОГИЧЕСКИ СЪСТАВ В ОБРАЗОВАТЕЛНИ ИНСТИТУЦИИ (УЧИЛИЩА ВЪВ ВСИЧКИ ЕТАПИ НА ОБРАЗОВАНИЕ)
1. „Силата на спокойствието: Емоционална интелигентност и справяне с агресията“ (хорариум 8 ч.).
2. „Сигурни стъпки към доброто: Превенция на агресията чрез проучване и подкрепа“ (хорариум 8 ч.).
3. „Лидери за промяна: Курс за просоциално поведение и ангажираност“ (хорариум 8 ч.).
4. „Емоционална лаборатория: Драма и психодрама за справяне с емоционални предизвикателства“ (хорариум 8 ч.).
5. „Силни в трудностите: Развиване на резилиънс и справяне със стреса“ (хорариум 8 ч.).
Цената за провеждане на курс в една паралелка (клас) е 2000 лв. (две хиляди лева). При провеждане на курса с ученици от различни паралелки (класове), до 20 ученика цената е 2000 лв., за всеки следващ ученик, цената е 100 лв.

III. ЦЕЛЕВА ГРУПА – СОЦИАЛНИ УСЛУГИ В ОБЩНОСТТА (СОЦИАЛНИ РАБОТНИЦИ, ПСИХОЛОЗИ, ТЕРАПЕВТИ, РЪКОВОДИТЕЛИ НА УСЛУГИ, ДЕТЕГЛЕДАЧИ)
1. „Пътят на ценностите. Програма за морално и емоционално развитие“ (хорариум 8 ч.).
2. „Стъпка напред: Програма за независимост и самостоятелен живот за деца с увреждания“ (хорариум 8 ч.).
3. „Ново начало: Подкрепа за трудова и социална интеграция на пълнолетни лица“ (хорариум 8 ч.).
Цената за групи до 12 човека цената е 2040 лв. (две хиляди и четиридесет лева), за всеки следващ записан участник цената е 170 лв. (сто и седемдесет лева).

IV. ЦЕЛЕВА ГРУПА – КАНДИДАТСТУДЕНТИ
1. Програма за стандартен курс и програма за ускорен курс за подготовка на кандидат-студенти за изпита по изобразително изкуство за специалностите „Графичен дизайн с реклама и „Педагогика на обучението по изобразително изкуство“ – по 70 часа. (12 дни). Цена 980.00 лв. Обучението ще се провежда в група от 6 или повече участници участници. При повече от 14 участника обучението се провежда в 2 групи на 2 различни постановки.

V. ЦЕЛЕВА ГРУПА – УЧЕНИЦИ
1.„Изпълнителско изкуство за детски музикален театър“ – 90 часа (30 седмици по 3 часа седмично). Цена 2250.00 лв.

 

20. РЕШЕНИЕ: АС утвърждава приетия на Факултетния съвет на Педагогическия факултет (Протокол № ФД – 04 – 04/10.12.2024 г.) ДОКЛАД САМООЦЕНКА по процедура за програмна акредитация на професионално направление 8.4. Театрално и филмово изкуство от област на висше образование 8. Изкуства, ОКС „бакалавър“ и ОКС „магистър“ в Педагогическия факултет на Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“ за специалностите:

 

21. РЕШЕНИЕ: АС утвърждава приетия на Факултетния съвет на Педагогическия факултет (Протокол № ФД – 04 – 04/10.12.2024 г.) ДОКЛАД – САМООЦЕНКА по процедура за следакредитационно наблюдение и контрол по изпълнение на препоръките след решение на Акредитационния съвет на Националната агенция за оценяване и акредитация при програмна акредитация на професионално направление 8.4. Театрално и филмово изкуство от област на висше образование 8. Изкуства, ОКС „бакалавър“ и ОКС„магистър“ в Педагогическия факултет на Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“.

 

22. РЕШЕНИЕ: АС утвърждава предложението на Факултетния съвет на Филологическия факултет (Протокол №260/09.12.2024 г.) да бъде избрана проф. д.ф.н. Ваня Иванова Зидарова за гост-преподавател на ½ щат в Катедрата по български език, считано от 20.01.2025 година (норматив 90 часа до 30.06.2025 г.).

 

23. РЕШЕНИЕ: АС утвърждава разпределението на щата на Университета по основни структурни звена към 16.12.2024 г. съгласно член 33, т. 11 от ПУД на ПУ, както следва:

 

24. РЕШЕНИЕ: АС утвърждава:

  1. Сключване на Споразумение с НСЦ за създаване на изнесена база за обучение към Регионален STEM център – гр. Хисаря в Пловдивски университет „Паисий Хилендарски“, част от структурата на Националния STEM център, който ще бъде изграден по Компонент 2: „Създаване на регионален STEM център“ част от Инвестиция 1 (C1.I1) „STEM ЦЕНТРОВЕ И ИНОВАЦИИ В ОБРАЗОВАНИЕТО“ (Инвестицията) по процедура BG-RRP-1.013 „СЪЗДАВАНЕ НА НАЦИОНАЛЕН И НА РЕГИОНАЛНИ STEM ЦЕНТРОВЕ” по НПВУ.
  2. Определено пространство, в което ще се помещава изнесена база за обучение към Регионалния STEM център, а именно: сграда на ПУ „Паисий Хилендарски“ с идентификационен номер 56784.502.614.30, разположен в УПИ I-502.614, кв. 15 по плана на к-с „П. Хилендарски“, р-н „Северен“, гр. Пловдив
  3. Определя проф. Невена Милева за ръководител на Изнесената база към Регионалния СТЕМ център гр. Хисаря и проф. Желязка Райкова за координатор учебна дейност, подпомагащи координатора на НСЦ при организиране на събитията и обученията, провеждани в изнесената база за обучение.
  4. Определя проф. Димитър Токмаков за отговорник техническа поддръжка.

 

25. РЕШЕНИЕ: АС приема „Указания за аналитично отчитане на разходите в Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“.

 

26. РЕШЕНИЕ: АС утвърждава актуализираната Комисия по учебна дейност към Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“, както следва:

Председател

 проф. д-р Пламен Стоянов

 Заместник-ректор

 Учебна дейност

 Заместник-председател

 доц. д-р Мария Стоянова 

 Химически факултет

 Членове

 Валентина Иванова

 Началник отдел „Учебен“

 доц. д-р Хилда Терлемезян

 Педагогически факултет

 доц. д-р Йорданка Любецка

 Факултет по икономически и социални науки

 доц. д-р Владимир Вълканов

 Факултет по математика и информатика

 доц. д-р Димитър Кръстев

 Филологически факултет

 доц. д-р Валентин Аспарухов

 Философско-исторически факултет

 доц. д-р Елисавета Марекова

 Физико-технологичен факултет

 доц. д-р Иван Илиев

 Биологически факултет

 доц. д-р Ангел Шопов 

 Юридически факултет

 доц. д-р Елисавета Семерджиева

 Филиал – Кърджали

 доц. д-р Мариана Ламбова

 Филиал – Смолян

 Татяна Колева

 Студентски съвет

 

 

27. РЕШЕНИЕ: АС утвърждава предложението на Факултетния съвет на Философско-историческия факултет (Протокол №197 / 25.11.2024 г.) да бъде именувана 307 с. з., ет. III, Ректорат, на името на проф. д.ф.н. Албена Владимирова Хранова.

 

28. РЕШЕНИЕ: АС утвърждава предложението на Факултетния съвет на Физико-технологичния факултет (Протокол № 69/14.12.2024 г.) да бъде призната дипломата за ОНС „доктор“ в област на висше образование 4. Природни науки, математика и информатика; професионално направление 4.1. Физически науки, докторска програма „Физика на кондензираната материя“ на Елена Владимировна Толстошеева, издадена от Университета в гр. Бремен, Германия.

 

29. РЕШЕНИЕ: АС утвърждава годишен отчет и доклад на Ректора.

 

Последна промяна на 18 Декември 2024