Големина на шрифта:
-
-
-
Схема:
-
-
-

Настройки

ПЛОВДИВСКИ УНИВЕРСИТЕТ "ПАИСИЙ ХИЛЕНДАРСКИ"

Начало » Прием » Кандидатстудентска кампания 2024 г. » Характеристика на специалности » Факултет по математика и информатика

Факултет по математика и информатика

    Във Факултета по математика и информатика (ФМИ) се осъществява прием по следните специалности за придобиване на образователно-квалифика­ционната степен „бакалавър“:

   Учебният план и учебните програми на включените учебни дисциплини за всяка специалност могат да се видят на факултетния сайт fmi.uni-plovdiv.bg (или fmi-plovdiv.org). През учебната 2013/2014 г. учебните планове и програми бяха изцяло актуализирани в изпълнение на проект на Европейския социален фонд. Актуализацията беше извършена със съдействието на партньорите на ФМИ от Българската асоциация на софтуерните компании (БАСКОМ) и „Клъстер информационни и комуникационни технологии Пловдив“, след което периодично се извършват актуализации. В учебните програми на дисциплините са заложени за изучаване най-съвременните знания и практически умения в областта на информатиката, софтуерните технологии, математиката и педагогиката на обучението по математика, информатика и информационни технологии. През 2017 г. бяха извършени и актуализации на бакалавърските специалности в направление 1.3. Педагогика на обучението по…, като учебните планове са съобразени с изискванията на новия Закон за предучилищно и училищно образование, както и с Наредбата за държавните изисквания за придобиване на професионална квалификация „учител“, влязла в сила от учебната 2017/2018 година. При тази актуализация на мястото на специалността „Математика и информатика“ се създаде новата бакалавърска специалност „Математика, информатика и информационни технологии“. Подробна информация за специалностите във ФМИ е представена на уебсайта на факултета.

   За студентите от факултета са осигурени свободен достъп до интернет, ползване на факултетния сървър за публикуване на собствена уебстраница и създаване на личен имейл адрес, редица услуги в облака, подпомагащи учебния процес.

   Студентите от ФМИ, изучаващи специалности по направление 4.6. Информатика и компютърни науки, провеждат практическо обучение в реална производствена и бизнес среда чрез дисциплините „Практика по специалността“ и „Преддипломен стаж“, включени в учебния план. Така те, освен да развиват традиционната си академична дейност, имат възможност да участват в разработката на проекти съвместно с фирмени ментори, които са изявени специалисти в областта на компютърните науки, информационните и комуникационните технологии.

   По време на следването си студентите имат възможност да запишат и втора специалност в същия или в друг факултет на университета в зависимост от личните си интереси. Освен това студентите от университетските специалности във факултета имат възможност паралелно да се включат в курс за придобиване на допълнителната квалификация „учител по математика, информатика и информационни технологии“.

   След получаване на бакалавърската степен студентите могат да продължат обучението си в образователно-квалификационната степен „магистър“ по обявени магистърски програми във факултета, както и в други факултети на университета или в друго висше училище.

   Завършилите магистърска степен имат право да участват и в конкурсни изпити за докторантури. Спечелилите такъв конкурс продължават обучението си за получаване на образователната и научна степен „доктор“. Такова обучение се осъществява във ФМИ по много направления в областта на математиката, информатиката, информационните технологии и методиката на обучение.

   Приемът във ФМИ е въз основа на класиране по състезателен бал, както е описано в Приложение № 1. При формирането на състезателния бал могат да участват оценки от състезания (ОС), които се признават от ФМИ, както следва:

Математика

Приложна математика

Бизнес математика

Информатика

Бизнес информационни технологии

Софтуерни технологии и дизайн

Софтуерно инженерство

Математика, информатика и информационни технологии

Информационни технологии, математика и образователен мениджмънт

Последна промяна на 25 Януари 2023