Шрифт: Arial Times New Roman
Разстояние между буквите: standard medium large
Процедури и срокове за административно обслужване на студенти
1. Записване на студенти за обучение
А) Новоприети студенти
Б) Преместване между специалности/форми на обучение на Университета
В) Преместване от друго висше училище в България
Г) Записване на действащ студент за обучение по нова специалност
Д) Записване на студенти в по-горен курс с издържани изпити
Е) Записване на студенти в по-горен курс с неиздържани изпити
Ж) Записване за обучение по индивидуален план (при сливане на две учебни години и др.)
2. Плащания
А) Такси за обучение
Б) Такси за дейности, свързани с учебния процес
3. Издаване (вкл. получаване) на документи
А) Уверение
Б) Академична справка
В) Диплома
Г) Дубликат на диплома
Д) Европейско дипломно приложение
Е) Удостоверение и служебна бележка
Ж) Легализиране на учебни програми и планове
З) Признаване на висше образование, придобито в чуждестранно ВУ
И) Признаване на периоди на обучение в чуждестранно ВУ
4. Уреждане/промяна на студентско положение
А) Прекъсване на обучение
Б) Напускане по собствено желание
В) Отписване
Г) Отстраняване
Д) Възстановяване на студентски права
5. Изпитни процедури
А) Приравняване/признаване на оценки от изпит (по учебен план на друга специалност или друго ВУ)
Б) Приравнителен изпит
6. Изпълнение на студентски задължения по учебен план
А) Избираеми и факултативни дисциплини
Б) Дипломиране
7. Вътрешни учебни процедури
А) График на учебен процес (Академичен календар)
Б) Разпис на учебни занятия
В) График на изпитна сесия
I. Записване на студенти за обучение
Новоприетите студенти се записват съгласно заповед от Ректора.
Необходими документи (за записване):
или
Ксерокопие на диплома за средно образование и ксерокопие на диплома за висше образование (при записване за ОКС „Магистър“ след ОКС "Бакалавър“ или „Професионален бакалавър“), както и оригиналите на дипломите за сверяване на данните;
2. Лична карта за сверяване и подлежаща на връщане на кандидата;
3. 2 актуални снимки с формат 3,5/4,5 см;
4. Квитанция от платена семестриална такса за обучение;
5. Документ за владеене на български език, издаден от висше училище в Република България (само за чуждестранни граждани).
Забележки:
[1] Оригиналът се връща след проверка, а ксерокопието се съхранява в отдел „Учебен“ на съответната специалност до края на обучението.
Б) Преместване между специалности и форми на обучение на Университета
Предварителни условия: Успешно приключване на първата учебна година по текущата специалност и при спазване на държавните изисквания.
Необходими документи (при преместване):
Необходимите документи се депозират от студента при инспектора в отдел „Учебен“, администриращ новата специалност.
Инспекторът от отдел „Учебен“ прилага към документите справка с оценки и студентско състояние и ги придвижва по служебен път до Деканата.
Информация за резолюцията на подаденото заявление може да се получи при инспектора в отдел „Учебен“.
При положителна резолюция (разрешение/съгласие) на Декана на съответния факултет се представят изискуемите документи, необходими за записване на новоприети студенти при инспектора в отдел „Учебен“.
Забележки:
В) Преместване от друго висше училище в България
Предварителни условия: Успешно приключване на първата учебна година и при спазване на държавните изисквания.
Необходими документи:
Необходимите документи се депозират от студента при инспектора на специалността в отдел „Учебен“.
Инспекторът от отдел „Учебен“ придвижва документите по служебен път до Деканата след проверка за актуалния статус на студента в РДПЗСД на НАЦИД.
Информация за резолюцията на подаденото заявление може да се получи при инспектора в отдел „Учебен“.
При положителна резолюция (разрешение/съгласие) на Декана на съответния факултет и Ректора, студентът представя необходимите документи за записване на новоприети студенти и заповед за отписване поради преместване от висшето училище при инспектора в отдел „Учебен“.
Забележки:
Г) Записване на действащ студент за обучение по нова специалност
По време на обучението в една образователно-квалификационна степен студентът може да се обучава по нова специалност.
Предварителни условия: Успешно приключване на първата учебна година по текущата специалност за обучаващите се в ОКС „Бакалавър“ и „Магистър“ след средно образование и при спазване на държавните изисквания.
Записването в нова специалност, паралелно с обучението в първата, е възможно с ново кандидатстване при условията и реда обявени за текущата учебна година.
Забележки:
Д) Записване на студенти в по-горен курс с издържани изпити
Необходими документи са:
Забележка:
Записването на студенти в по-горен курс с издържани изпити става при инспектора на специалността в отдел „Учебен“;
Е) Записване на студенти в по-горен курс с неиздържани изпити
Предварителни условия: Записването на студенти в по-горен курс с неиздържани изпити става по ред и условия, определени с решение на Факултетния съвет.
Необходими документи са:
Забележка:
Записването на студенти в по-горен курс с издържани изпити става при инспектора на специалността в отдел „Учебен“;
Ж) Записване за обучение по индивидуален план (при сливане на две учебни години)
Студент може да се обучава по индивидуален учебен план, който да предвижда усвояване на знания и умения в по-кратък срок - едновременно за два курса.
Предварителни условия: Успешно приключване на първата учебна година за обучаващите се в ОКС „Бакалавър“ и „Магистър“ след средно образование и при спазване на държавните изисквания.
Студентът подава Заявление до Декана при инспектора в отдел „Учебен“.
Инспекторът от отдел „Учебен“ прилага към документите справка с оценки и студентско състояние и ги придвижва по служебен път до Деканата.
Информация за резолюцията на подаденото заявление и утвърдения от Факултетния съвет индивидуален план за обучение може да се получи при инспектора в отдел „Учебен“.
Забележка:
Студент, обучаващ се по индивидуален план, заплаща всички семестриални такси, независимо от сливането на двата курса.
II. Плащания
Семестриалната студентска такса за обучение се заплаща до 10 дни след началото на учебния семестър (за задочно обучение) и до 20 дни след началото на учебния семестър (за редовно обучение). Разсрочване на плащането се разрешава след одобрение на Декан или Ректор, представено при инспектора в указания 7 дневен срок. (Решение на АС от 24.04.2017 г.).
Студентите, които не са платили в указания срок или не са представили одобрени от Декан или Ректор заявления (заявление до Декан или заявление до Ректор) за разсрочване на плащането, не получават заверка и прекъсват обучението по административен път от инспектора на специалността.
Размерът на семестриалните такси се определя със Заповед на Ректора за всяка академична учебна година и се публикуват на сайта в раздел "Такси за обучение".
Студентската такса (семестриална такса за обучение, административна или друга) може да бъде заплатена, както следва:
В платежното нареждане/вносна бележка се посочват:
Основание: семестриална такса;
Трите имена и ЕГН на кандидат-студента или студента;
Входящият номер при кандидатстването или факултетен номер на студента;
Специалността и формата на обучение.
Б) Такси за дейности, свързани с учебния процес
Приложена пълна номенклатура на такси за дейности, свързани с учебния процес (административни и др.) от отдел „Финансово-счетоводен”.
III. Издаване (вкл. получаване) на документи
Уверението е официален документ, удостоверяващ статуса на студента в Университета.
Предварителни условия: След началото на академичната учебна година и при платена семестриална такса.
Процедура:
Процедура:
Забележка:
В случаите, когато се издава на вече дипломирани, отстранени или напуснали студенти се заплаща административна такса, съгласно заповед за такси за административните услуги и други дейности, свързани с учебния процес за текущата учебна година;
Студентът предоставя на инспектора на специалността в отдел „Учебен“ актуална снимка 3,5/4,5 см.
Дипломата за висше образование се получава на тържествено връчване на дипломите (промоция) или от инспектора на специалността в отдел „Учебен.
Г) Дубликат на диплома/нова диплома
Предварителни условия: изгубена или негодна за ползване диплома/диплома с техническа грешка.
Необходими документи:
Забележки:
Д) Европейско дипломно приложение
Предварителни условия: Право на европейско дипломно приложение имат студенти, обучавали се по кредитната система.
Необходими документи:
Забележки:
За издаването на удостоверение (за образователно-квалификационна степен, професионална квалификация, за трудов стаж и др.) са необходими следните документи:
Забележки:
Ж) Легализиране на учебни програми и планове
Легализирането на документи се извършва от Министерството на образованието и науката. Необходимо Ви е при кандидатстване за обучение в чужбина, най-често при признаване на положени изпити, академична справка и т.н.
Необходими документи:
Забележки:
З) Признаване на висше образование, придобито в чуждестранно ВУ
Необходими документи:
Изисквания:
Забележки:
И) Признаване на периоди на обучение в чуждестранно ВУ
Необходими документи:
Изисквания:
Забележки:
IV. Уреждане/промяна на студентско положение
Студентите имат право да прекъсват обучението си на основание чл. 70, ал. (1), т. 9 от ЗВО.
Съгласно Правилника за учебната дейност на Университета, студент може да прекъсне обучението си в следните случаи:
В случаите на т. 2, 3 и 6 при инспектора на специалността в отдел "Учебен" се подава Заявление до Декан и Ректор с приложените документи за всяка учебна година;
В случаите на т. 1, 4 и 5 студентите се прекъсват по административен ред;
Забележки:
Отписването на студент става със Заповед на Ректора в следните случаи:
Отписаните студенти губят студентски права.
В) Напускане по собствено желание
Необходими документи и процедура:
Студент се отстранява от университета със Заповед на Ректора в следните случаи:
Д) Възстановяване на студентски права
Предварителни условия: Специалността за възстановяване съществува. Правото на възстановяване не се допуска в случаите на възстановяване поради фалшифициране на документи.
Необходими документи и процедура:
Необходимите документи се подават от студента при инспектора на специалността в отдел „Учебен“.
Инспекторът от отдел „Учебен“ прилага към документите справка с оценки и ги придвижва по служебен път до Деканата.
Забележки:
V. Изпитни процедури
А) Приравняване/признаване на оценки от изпит (по учебен план на друга специалност или от друго ВУ)
При прехвърляне от друга специалност или друго висше училище могат да се признават положени семестриални изпити за дисциплини по текущия учебен план.
В резултат на процедури I.Б), I.В) или III.И) студентът получава протокол за признаване на резултати от предходно обучение, заверен от Декан, който по служебен път се предоставя на инспектора на специалността в отдел „Учебен“.
Приравнителен изпит се полага, за да се покрият изискванията на действащия в момента учебен план за специалността в следните случаи:
VI. Изпълнение на студентски задължения по учебен план
А) Избираеми и факултативни дисциплини
Студентите избират определения в учебния план на специалността брой избираеми и факултативни дисциплини за всеки семестър от списък на предлаганите дисциплини и техните лектори.
Редът, условията и срокът за избор на дисциплините се определят с решение на Факултетния съвет.
Обучението по всяка образователно-квалификационна степен завършва с държавен изпит(и) или със защита на дипломна работа.
Процедурата се определя с решение на Факултетния съвет.
VII. Вътрешни учебни процедури
А) График на учебен процес (Академичен календар)
Определя се за всяка академична учебна година със Заповед на Ректора за двете форми на обучение – редовна и задочна и за двете квалификационни степени – бакалавър и магистър и се публикува на сайта на Университета.
Програмата за учебните занятия – лекционни курсове, семинарни и лабораторни занятия, се изготвя от инспектори, отговарящи за разписа в отдел „Учебен“ по курсове, дни, часове, преподаватели и зали.
Разписът се подготвя до 5 дни преди началото на семестър, публикува се на специализираните сайтовете по факултети и се обявява на информационните табла по специалности.
Всички промени в изготвените учебни разписи се допускат само след мотивирана и писмено подадена информация, подписана от Декана на факултета и подадена до инспекторите от отдел „Учебен“, отговарящи за разписа. Настъпилите промени се отразяват на информационните табла и специализираните сайтовете по факултети.
Изготвя се от секретарите на специалността по факултети;
Сградата, залата и началния час се определят от секретарите по факултети при изготвен цялостен график на изпитната сесия по специалности и съгласуван с инспекторите от „Учебен разпис“.
Краен срок за заявяване на дати за изпитната сесия от преподавателите: до 2 седмици преди приключване на учебния семестър.
Графикът се публикува на специализираните сайтове по факултети и се обявява на информационните табла.